Part of my lifestory on Argentina's Real Politik Magazine

rafagomezd

Patron
Hello kidos!

Well after some scientologist tried to vinculate me as Anonymous for Argentina's Leader I published the true data about his operation on me and yesterday night an exclusive interview was given by me to a politician Argentinum Magazine "real politik".

Sorry if is not on english but here is the link: LINK

REALPOLITIK | 3 de marzo de 2012

Por LUIS S. FERNÁNDEZ

La Cienciología es una disciplina fundada por el escritor de ciencia ficción Ronald Hubbard, a la que muchos consideran una religión, incluso muchas de las más grandes estrellas de Hollywood. En una entrevista exclusiva, REALPOLITIK dialogó con el mexicano Rafael Gómez, quien dirigió parte de esta organización en Argentina y finalmente decidió desvincularse.

De tal modo, el ex cienciólogo titular de www.asesor.xscientology.com contó cómo fue su experiencia dentro de la exclusiva Organización del Mar y explicó con sobradas críticas por qué decidió abandonar la iglesia: “Pocos son los victimarios y muchas las víctimas, sin embargo, tarde o temprano las víctimas se convierten en victimarios al ser partícipes de dichas actividades”.

A continuación, la entrevista completa.

RP.- Para comenzar, contanos un poco quién sos.

Mi nombre es Rafael Gómez, mexicano orgulloso de esa bandera verde, blanca y roja que ondea una aguerrida águila devorando una serpiente. De familia católica, fui de educación y enseñanza marista, donde se nos enseñó siempre luchar por un ideal y una causa justa. Como toda enseñanza marista, te da el valor de emprender tareas difíciles pero de causas justas y a mis tiernos quince años ya daba clases de regularización en matemáticas, español y catecismo para colonias de escasos recursos en mi querido México. Formé parte de Ciudad Nueva Marista para la educación y evangelización de niños sin recursos, más tarde fundé con otros un movimiento llamado Renovación Marista con los mismos fines y así pasaron algunos años de mi vida.

Comencé a trabajar a la edad de dieciséis años en despachos de diseño gráfico e industrial y para cuando salí de la escuela preparatoria ya contaba con mi primera empresa Sistemas Confiables de Cómputo SA de CV, la cual importaba y representaba a la línea de ventas de procesadores Intel para México, suministraba a nivel mayoreo los procesadores Intel 486 y otro tipo de componentes. Ser director General de mi primera empresa a los diecinueve años es algo que cambia la mentalidad de cualquier joven y mantuve una relación formal con una muy buena mujer por nueve años.

Hoy día, a mis treinta y siete años, podría describirme como un hombre que ha experimentado casi todo en su vida, desde las alegrías más grandes al estar de vuelta con mi familia y seres queridos, ver crecer mis sobrinos –de los cuales me perdí al menos diez años de su crecimiento-, encontrarme de vuelta a mí mismo y poder estar vivo para contarlo.

Podría decirse que soy alguien que creció dos veces, desde que maduré en el ámbito de los negocios en México, hasta que volví a nacer y crecer desde que decidí separarme de la Cienciología.

Actualmente sigo siendo un consultor en el ámbito de sistemas de cómputo, doy seminarios y clases de forma voluntaria en diversas universidades, grupos de psicólogos, escuelas especiales para adolescentes y en grupos para gente que se retira de alguna secta o culto. Cuento y platico mi historia personal de vida con todo lo que conlleva y afortunadamente diversa gente en el ámbito político, social y religioso me consulta o me deja dar mi humilde opinión sobre temas de interés, me contactan de todo el mundo desde para darles unas palabras de aliento y que sigan desligándose de cultos y sectas hasta para ayudarles a encontrar abogados que les defiendan de asuntos injustos provocados por las sectas y cultos que los metieron en primer lugar en algún incidente ilícito o injusto.

RP.- Según un rumor, vos dirigís a Anonymous Argentina y a su líder Petete…

No, eso es algo que desmiento con todos los detalles de quien era el interesado en difundir tal rumor en mi blog principal http://asesor.xscientology.com/archives/1427.

Ahí está evidenciado Gustavo Altieri -presidente de la Fundación Jóvenes por los Derechos Humanos-, que es quien me trató de vincular desde el 9 de julio de 2011 como dirigente de Anonymous Argentina, luego publiqué el pasado 27 de febrero del 2012 para dar a conocer de dónde viene tal idea y de parte de quién viene la “sugerencia”. Su fundación está ligada a Scientology y directamente recibe asesoramiento de su Oficina de Asuntos Especiales (Libardi y su jefe en México) siendo que Anonymous Argentina es un grupo al cual yo no conozco pues no dan sus identidades y no mando a su líder Petete bajo ninguna circunstancia.

Es de mi entender que las manifestaciones -así les llamamos en mi país- han sido siempre de índole pacifista e informativas, les veo repartiendo volantes y con pancartas hacen su militancia social, pero jamás les he observado hacer algo fuera de la ley. Claro que hay gritos, ¿pero qué?. Acaso si alguien entra a tu casa y abusa de tu hija o si alguien te obliga a dejar de hablar con tu mamá o papá… ¿No lo gritarías?.

Yo estoy muy lejos de la Argentina que visité hace más de diez años como para ir y gritar afuera de sus puertas, por eso publico en internet. Si se usa o no se usa es algo que no está en mi control, pero lo que sí puedo hacer es responsabilizarme con mis comentarios, pues están firmados con mi nombre al ser verdad y estar evidenciados con hechos reales además que apenas tengo un año desde que comencé a publicar.

RP.- Contanos cómo ingresaste a la iglesia de la Cienciología.

Como platiqué, a mis diecinueve años ya era el director General de Sistemas Confiables de Cómputo SA de CV (SICCOM) y me iba bien, era una empresa en expansión y en esa época dábamos consultoría y servicio a diversos ámbitos de gobierno, escuelas, bachillerato internacional, secretaría de Energía, Industria Alimenticia y me fue ofrecido una serie de cursos de parte de una empresa aparentemente no ligada a la Cienciología perteneciente a WISE (World Institute of Scientology Enterprises). Como dudaba de sus alcances y veracidad no asistí sino envié a mi secretaria, dándole dos semanas de completa paga asistiendo diario a las instalaciones de dicha asociación. Cuando regresó su trabajo efectivamente mejoró y eso fue lo que me hizo pensar que podría encontrar algo para mí mismo, lo cual me ayudaría en ámbitos personales. Los cursos que hice ahí dentro fueron desde Aprendiendo a aprender, Integridad y valores, Cómo superar los altibajos de la vida, en fin, una serie o batería completa de cursos de introducción a la Cienciología. No he de negar que me sentí muy bien con dichos cursos y de pronto quise más, ahí fue cuando esa asociación “laica” me contactó con el Instituto Tecnológico de Dianética AC -iglesia de Scientology en México, aunque en mi país no están reconocidos como religión-.

Me hicieron una serie de exámenes, desde Test de personalidad, preguntas con sus aparatos “religiosos”, donde yo tenía que decir toda la verdad sobre si mi familia estaba o no estaba de acuerdo con que yo estuviese o no ahí, si era o no reportero buscando una noticia, si había yo sido psiquiatra o era un agente del gobierno encubierto para encontrar información, etcétera. Todo tipo de preguntas de seguridad para verificar que no era yo alguien que publique, divulgue o tenga relación con alguien en contra de ellos. Pasaron dos días de exámenes y al fin fui aceptado. Creo que la necesidad de ser aceptado fue algo determinante para yo sentir que pertenecía a algún grupo que me hiciese sentir que alguien comprendía mi vida. De igual forma metí a mi novia a lo mismo para que ambos estuviésemos sincronizados en creencias y forma de actuar, pasaron los años y comencé con cursos y servicios cada vez de nivel superior y llegué a participar como feligrés de Cienciología en sus grupos laicos de diseminación religiosa. Participé como feligrés en las campañas de estudio y en su revista para feligreses en dichas asociaciones “laicas” que en verdad tenían como fin diseminar la tecnología religiosa del fundador de la Cienciología en frentes laicos, incrementando la penetración social, escolar, judicial y política de mi país. Yo veía esto como algo muy bueno pues al ser yo un ferviente admirador de la Cienciología, era de mi completo interés el que se diseminase incluso en fachadas laicas para así hacer más fácil que la gente llegase a las iglesias a tomar servicios religiosos, muy similar a las campañas de diseminación de otro tipo de cultos.

Cuando comencé a involucrarme todavía más con la Cienciología comencé a descuidar mi empresa, sin embargo no iba ya tan bien pues no le prestaba la atención debida al firmar un contrato voluntario de trabajo con el Instituto Tecnológico de Dianética AC por cinco años por cuarenta horas a la semana.

Trabajar cuarenta horas era algo que parecía sumamente fácil de cubrir, sin embargo inmediatamente comencé a trabajar para ellos firmé en el contrato que “renunciaba a demandarlos por cuestiones laborales”, “renunciaba a sueldos aprobados por mi gobierno y siendo solo una ayuda de manutención lo que recibiría”, “renunciaba a pensión y retiro”. No es que me preocupase tanto en ese momento pues contaba todavía con mi negocio y como fui independiente desde mis diecinueve años no lo pensé dos veces y firmé ese contrato que me obligaba a no hacer nada legal en caso de asuntos laborales qué arreglar. Así comenzó mi carrera dentro de la Cienciología como trabajador del Instituto Tecnológico de Dianética AC y puesto como director de Promoción y Mercadeo para la organización continental de habla hispana en México.

Creo que la filosofía que ahí dentro se estudia, como su mismo fundador lo dice, proviene de muchas vertientes tanto psicológicas -cuando habla de sus primeros estudios de Freud y el estudio del inconsciente humano- y diversas otras filosofías orientales como lo son el budismo, taoísmo, confusionismo, etcétera. Es una síntesis o sincretismo de diversas corrientes y filosofías pero explicado en la forma de ver de su fundador.

Hubo cosas que ayudaron, es verdad, pero también hubo muchas otras que no solo no ayudaron ni contribuyeron, sino que me fueron alejando -obvio yo lo permití- de mi familia, cerrando mi negocio y siendo un completo desconocido para mis antes amigos y amigas.

Así me introduje en la Cienciología en México. En resumidas, cuentas ingresé por uno de sus brazos laicos de diseminación religiosa por paradójico que esto suene. La Cienciología cuenta con diversos brazos de diseminación religiosa disfrazados de frentes laicos y por uno de ellos ingresé yo.

RP.- ¿Y cómo fue tu crecimiento ahí dentro?

Si por crecimiento se refieren a mi evolución como ser humano o formación como persona, te puedo decir con toda franqueza que mientras uno está dentro uno es incapaz de observar desde un punto de vista externo el cómo se va alejando uno de su familia, el cómo va uno cambiando su forma de pensar y amoldándose a la forma de pensar del nuevo grupo. En ese entonces, no solo la Cienciología sino el staff o trabajador de la Cienciología, son cosas muy diferentes el ser feligrés y el trabajar bajo ellos. Ahí fue donde pude decir que mi crecimiento como persona en cuanto a encontrarme a mí mismo se detuvo, dejé de tener servicios para mi autodescubrimiento pues ya no ganaba más de 10 dólares cada semana -a veces cuando mucho ganaba 30 dólares a la semana, cuando estaba acostumbrado a ganar un aproximado de 5 mil al mes promedio, a veces más a veces menos-.

En mi espacio de publicaciones semanales menciono algo denominado “Indoctrinación” ó cómo se le conoce en el medio de la sociología por Noam Chomsky, “el uso del adoctrinamiento como medio de control social es parte del modelo de propaganda expuesto por Edward S. Herman y él mismo”. El marketing, la publicidad, las industrias de relaciones públicas y los institutos de opinión son usados sistemáticamente para reforzar los intereses de las élites de negocios. Además influyentes religiosos y económicos han usado con frecuencia este sistema de educación para influir en cierto sentido en la opinión pública. Yo te podría asegurar que la “Indoctrinación” o “adoctrinamiento” tiene como factor común el “sustituir una idea por otra”, “una palabra por otra”, “un lenguaje por otro”, lo que genera una segregación mental y social del individuo hacia los que antes consideraba los suyos o su grupo, para adoptar uno nuevo. En mi caso, conforme más estudiaba y más me metía en la Cienciología, sin advertirlo, me fui separando de familia, amigos, trabajo, gente conocida hasta que solo los que estaban dentro del mismo culto eran mi única familia.

Hay muchos que tienen a su familia ahí dentro también trabajando pero mi caso fue diferente, fui el único de mi familia que se adentró en esto y por ende me separé de ellos.

Las jornadas contratadas de trabajo se convertían de ocho horas al día en diez, de diez horas a doce e incluso llegué a trabajar veinticuatro horas seguidas con un solo propósito: llegar a mi cuota de producción solicitada o demandada por mi superior o jefe directo. Esto me ocasionó muchos problemas, al grado de siquiera ir a la boda de mi hermano, siendo yo su padrino de bodas...

Cerré mi negocio, el cual ya estaba bastante deteriorado y me dediqué a vivir en un mundo de fantasía pensando que yo salvaba a la humanidad. Egresado del área de Humanidades, veía en eso falsamente mi sueño hecho realidad, pronto pasaron cinco años como director de Promoción y Mercadeo para la organización o iglesia continental y la propaganda que a veces hasta nuestros días vemos es la misma que hice. Hicimos sitios web para atraer gente joven, anuncios para nichos de mercado específicos en los ámbitos de búsqueda espiritual, para la gente que busca más sobre sí misma. Encuestados y encontrados los factores que desean cambiar, realicé por cinco años no solo las revistas de dicha organización, sino la promoción y mercadeo para posicionar en la mente de la gente que Cienciología era una respuesta a encontrar soluciones por ellos mismos.

Claro, todo eso lo aprendí ahí dentro en base a muchas políticas y libros de marketing, adquiridos los derechos literarios por el fundador de la Cienciología, los cuales fueron los cambios significativos del marketing de los ‘50 a los ‘70, donde el marketing cambió en conceptos para ser algo efectivo y que venda.

Al cabo de esos cinco años decidí una vez que no tenía más conexión con mi familia de forma social o psicológica, que mi familia era la Cienciología y decidí ingresar a la orden interna de alta derecha de la Cienciología denominada “La Organización del Mar” o “The Sea Organization”. Ahí pasé un entrenamiento riguroso en donde la Indoctrinación te convierte en alguien que solo vive para la Cienciología, donde donás tu vida y nuevamente firmás contratos de descargo de responsabilidades, renuncias de nuevo a sueldos de ley, prestaciones de ley, pensiones, pero esta vez firmas un contrato de billón de años.

Así dejé mi familia, por último mi novia y todo contacto con la sociedad e ingresé al grupo que opera detrás de las organizaciones de la Cienciología, un grupo basado en tradiciones marítimas, con personas entrenadas y adiestradas a pasar inadvertidos, a conseguir que las organizaciones hagan lo que se espera de ellas a pesar de cualquier oposición. Lo más parecido a entrar en el ejército pero uno oculto y que mientras menos se sepa de ellos mejor. Como bien lo describen diversas políticas internas de la Organización del Mar, “mientras menos se sepa de ellos” más seguras y protegidas estarán las organizaciones de Cienciología.

Este último ámbito de las organizaciones de la Cienciología es el ámbito verdadero de quienes le constituyen, quienes les hacen ir en qué dirección, qué decir, qué hacer, cómo presentarse, qué difundir, qué pensar, qué propaganda esparcir. En fin, me llegué a entrenar como si fuese alguien especializado en “información y datos”, cada miembro es denominado a sí mismo misionero y hay cursos de cómo serlo, pero no es como ser un misionero cristiano, es como ir a ciertas áreas, obtener datos, cumplir objetivos específicos y realizar una misión con objetivos primarios y secundarios en tiempo esperado. Ahí fue cuando observé y fui partícipe de mucho daño hacia trabajadores de la Cienciología y feligreses de la misma. Podría extenderme en una entrevista posterior sobre la Argentina pues hay mucho qué decir y lo haré con mucho gusto si nuevamente soy invitado a colaborar y comentar libremente lo que viví y experimenté en la Argentina y otros países, pero puedo asegurarte que si hoy día hablo de mis vivencias es porque estoy en paz con Dios y la gente, pero es un deber ciudadano, moral y personal el advertir de los riesgos que observé y viví así como los que yo ocasioné dentro por obedecer órdenes simplemente.

RP.- ¿Cómo llegaste a la Argentina?

Una vez que completé mi entrenamiento como miembro de la Organización del Mar, me adscribieron al área de Finanzas y me enviaron para puesto al Centro de Comunicación y Cultura

A.C. en Buenos Aires (Scientology Buenos Aries Org), cuando llegué encontré solo niños y jóvenes o adolescentes jugando a trabajar para la Cienciología, contaban con un director Ejecutivo temporal pues no tenían uno y mientras me ponían en puesto y hacíamos todo un show de relaciones públicas, nos llegó la orden de poner un puesto a un director Ejecutivo como prioridad, así que investigando cuál era o había sido la o el director Ejecutivo más exitoso de la Cienciología en la Argentina ubicamos a quien lo fue -no digo su nombre puesto que no tengo permiso para decirlo y mi posición en la iglesia le prohíbe tener todo tipo de contacto conmigo-. Mientras veía las carencias de dicha organización ubicada antes en la calle de Bartolomé Mitre 2162 esquina Junín, al mismo tiempo me presentaron a Ofelia Benijes, la que era la representante del fundador para esa asociación, sobre la cual corrían rumores, rumores dichos por Guillermo Abal y Duglas Durich, los cuales estaban a cargo de la ética dentro de dicha asociación. Cuando conocí o al fin tuve una entrevista con aquella figura pública tan reconocida en dicho ambiente, observé a lo contrario que estaba acostumbrado a ver en dicha organización, encontré a una mujer alta y rubia con una presencia adecuada y correcta para ser de vuelta la directora Ejecutiva en Buenos Aires, su lógica y razonamientos eran correctos y lo sorprendente era que, a diferencia de mucha gente que ya no estaba ahí, ella jamás hizo malos comentarios al respecto del fundador ni la tecnología religiosa, algo intrigaba sobre ella y eran sus motivos para no seguir.

En mi entrenamiento y el de cada miembro de la Organización del Mar nos entrenan para distinguir los estados emocionales en diferentes conceptos e índoles, a modo de hacer que manipulando la emoción y las palabras puedan acordar cosas que en otros estados emocionales usualmente no harían, a menos que uno manipule ese estado emocional y “ella misma diga el por qué sí y el cómo va a hacer las cosas”. Así que todo “sería su propia voluntad”. Sin embargo esto no está más alejado de la realidad, lamentablemente se llama manipulación emocional, sometiendo la inteligencia emocional a los propósitos de otro y es una de las herramientas que se enseña a usar para todo miembro de dicha organización detrás de la Cienciología, claro así no te lo enseñan sin embargo es el resultado.

Ella mencionó que no estaría en puesto como directora Ejecutiva hasta que arregle el asunto de Ofelia Benijes, pero que si lo arreglo ella entraría de inmediato. Ofelia Benijes es madre de un miembro de la Organización del Mar, como buen Sea Org entrenado uno no escucha, uno siempre mira. Así que investigando sobre Ofelia di con sus confesiones en el departamento de Ética de dicha asociación y ella misma relata el cómo acarició sexualmente a una adolescente de la Misión de Cienciología de la provincia de Santa Fe en al menos una o dos ocasiones, dicha acción se denomina “Efebofilia” y la adolescente lo reportó pero jamás se llevó ante la Justicia, así que ella ponía en riesgo a la organización y tomé la decisión de informar a dos miembros de la Organización del Mar que estaban en puesto conmigo en esa época y decidimos sacarla.

Así me presenté frente a Ofelia Benijes y le dije: “Tú sabes por qué estoy aquí, sabes que pones en riesgo a toda la organización y que tengo la autoridad de sacarte si es necesario, llena tu último comunicado a tu jefe en México y te vas”. Ofelia obedeció pues ningún trabajador de ninguna organización puede refutar una orden de un miembro de la Organización del Mar, así que la acompañé a la puerta y puse a la directora Ejecutiva en puesto. Creo que lo más correcto hubiese sido haberla denunciado a la policía, sin embargo todavía yo creía en la justicia interna de la Cienciología y por eso no lo hice. He publicado y reportado ese asunto, sin embargo la que fue la afectada al no denunciar hace imposible dicha acción por la policía, sus evidencias están en sus fólders dentro de la asociación y es del conocimiento de Gustavo Libardi, Guillermo Abal, Douglas Durich, Adrián Marín. todos ellos (a excepción de Libardi) estuvieron en dicha época. Libardi llegó después pero como jefe de Legales su antecesora tuvo que haberlo informado o él mismo, al tanto de la situación, al tomar el puesto de director de Asuntos Especiales.

En dicha organización de Argentina sucedieron un sinfín de historias; mismas que podría contar o relatar en entrevistas posteriores ya que se alarga este breviario sobre mi vida. Sin embargo tratándose de una revista del ámbito político en Argentina creo que es importante darlo a conocer en vista también del tipo de denuncias sociales impuestas por Anonymous Argentina. No denuncian algo incorrecto, al contrario, cada persona que ahí labora, al igual que yo lo hice, fuimos partícipe de encubrir un delito de dicha magnitud y aunque no sucedió cuando yo estaba sí supe de él como un hecho del pasado pero jamás le dieron el seguimiento apropiado. Hoy día veo a Ofelia Benijes campantemente ostentando banderas de pureza y moral al entrar y salir de dicha organización, al estar inmiscuida con educación a menores y por eso la destapé en mi blog personal, para que sea conocida la verdad y se haga algo al respecto.

RP.- ¿A qué se refieren tus acciones como director de finanzas en Argentina?

Es simple, cuando fui puesto en la Argentina una de las órdenes que fielmente obedecí fue velar por los otros dos miembros de la Organización del Mar que llegaron a puesto conmigo. En esa época, Finanzas, como una rama de ejecución de la Administración Internacional de Cienciología, velaba porque las organizaciones fuesen solventes y los miembros de la Organización del Mar fuera de la base en otros países tuviesen, como me lo dijeron, “Asegúrales techo, comida y sustento”. Y como las políticas internas en esa época autorizaban a que mi criterio se aplicara a las finanzas y fuese obedecido y respetado, cada vez que apartaba dinero para que los Sea Orgs vivieran, tuviesen techo y alimentos, eso disminuía la paga de los demás trabajadores, pues no tienen pagas fijas sino asignaciones en puntos los cuales equivalen a asignaciones monetarias, una vez que el financiero haya decidido qué parte del ingreso bruto iba a ser destinado a la paga.

Suena cruel y sé que es un acto despiadado, sin embargo y a pesar que hoy día lamento el estado de precariedad económicamente hablando en el que puse a los trabajadores de la Cienciología en la Argentina, es algo que así se acostumbraba y seguía órdenes directas al respecto. Los Sea Org tienen un código muy estricto de conducta y de velar uno por otro, así que “se ajustaba al código”, sin embargo se mataba de hambre a los trabajadores de Cienciología en Argentina. Al mismo tiempo, yo presionaba a la directora Ejecutiva a producir más dinero para el pago de deudas, rentas, agua, luz, ya que había una gran deuda que arreglar con el casero, el cual era un despacho jurídico.

Como estas y más cosas que sucedieron en la Argentina, estoy dispuesto a conversar en una entrevista posterior con mucho gusto y resolver cualquier duda al respecto.

Estuve como miembro de este grupo “La Organización del Mar” por cinco años, viajé por diferentes lados y estuve manejando las finanzas y marketing de diversas organizaciones también en México, hasta que vi mi vida completamente transformada en algo que originalmente no eran mis propósitos. Cuando me encontré caminando por la calle sin un solo peso en la bolsa, con meses sin comer, sin dónde dormir y aún así cumpliendo y acatando órdenes a pesar de cualquier otra razón y habiéndome convertido en algo que yo mismo nunca imaginé fuese yo, haciendo lo que jamás creí que haría, dije basta y decidí salirme. Claro, uno no se sale de ahí por la puerta grande, uno sale con una gran cantidad de problemas y humillaciones, sale uno tachado y etiquetado como si uno fuese Osama bin Laden o algo peor.

Actualmente para la Cienciología soy una persona etiquetada en todo el mundo por varias razones justas o injustas, sin embargo no deseo volver ahí y es mi deseo el comunicar lo sucedido amen de evitar que más gente caiga en situaciones similares.

RP.- ¿Qué acusaciones creés que le cabe como institución?

Comenzaré con las violaciones a los derechos del trabajador. No dan sueldos fijos sino dan sueldos en base a puntos que se transforman en dinero en base a cierta producción interna, mismas acciones solo existieron en la esclavitud de tiendas de raya de mi país. Sin embargo, aquí es aceptado. No dan comprobantes de sueldos, por lo mismo que no están dando algo autorizado por la ley.

No dan servicios médicos básicos de ley. Hacen firmar un contrato laboral haciendo que la persona que firma se desista de demandar por cualquier asunto laboral, médico o de índole personal, hacen renunciar a sueldos y horas extras de compensación cuando muchos trabajan hasta doce horas al día, hacen renunciar a pensión por vejez o por despido (esto para las iglesias como la de Ayacucho).

Para los Sea Org -Organización del Mar- les hacen firmar lo mismo más un contrato de un billón de años, y no estoy bromeando, yo firmé el mío. Contratar menores y tratarlos como adultos, esto en las organizaciones como la de Ayacucho es más moderado pero sigue siendo ilegal, aún con el consentimiento de sus padres las condiciones laborales son exigibles como si fuesen adultos, y para la Organización del Mar los menores trabajan igual que cualquier adulto todo el día por toda su vida.

Cuando hacen un curso los trabajadores para capacitarse, les hacen firmar una boleta (en México factura), donde dice que si rompen su contrato laboral pagarán el precio completo de dicho curso, siendo que es un curso para que ellos puedan desempeñar su puesto para la Cienciología.

En el caso de la Organización del Mar, les dicen que los servicios son gratis para ellos y que los tienen ganados como parte de su paga, siendo que por los últimos decretos de la ONU está catalogado dentro de esclavismo moderno el pagarle a tus empleados con lo mismo que producen.

Los miembros de la Organización del Mar en el extranjero no tienen permisos para trabajar, sin embargo trabajan de doce a veinticuatro horas seguidas según sea el caso. Dentro de la Organización del Mar se pueden casar pero no pueden tener familia, es decir, o los obligan con presión psicológica a abortar o los sacan de la Sea Org sin ningún tipo de remuneración por despido injustificado.

Se usan frentes de diseminación religiosas en grupos laicos, los cuales son parte del frente de diseminación religiosa y lo hacen de forma encubierta para lograr aceptación y penetración política y social.

Las jornadas de trabajo para los miembros de la Organización del Mar van desde doce horas diarias o hasta veinticuatro ó cuarenta y ocho por ocho, según les sea requerido sin remuneración económica.

Existe una política en uso interno donde, si un familiar está en desacuerdo y no pueden convencerlo de lo contrario, hacen que su familiar que está dentro se desconecte de él o ella y así se desunen familias enteras y todo porque alguien fue crítico y no estaba de acuerdo en que a su familiar lo exploten laboralmente como lo hacen.

La compra de edificios como el edificio histórico que compraron en Argentina recientemente es algo que no está contemplado en las políticas internas del fundador y con esto se han valido para hacer que sus feligreses se endeuden y pidan más dinero prestado para comprar ese edificio y otros.

Uso ilegal de práctica del campo de la salud mental, ya que al meterse en sus procesos de introspección es algo proveniente en sus orígenes de los primeros estudios freudianos, así que, aunque refinaron su propia técnica, su base es psicológica. Sin embargo bajo la bandera de iglesia disfrazan las sesiones con pacientes y se meten en el ámbito mental, ya que cuando se hace que una persona observe su propia mente y describa lo que ve, es algo netamente del ámbito de la salud mental y no debería enajenarse de ésta.

Indebidamente retiran a gente de medicamentos necesarios para su sustento cuando incluso políticas internas no autorizan esto. Y el más grave en mi opinión es el esclavismo moderno, ya que por medio de manipulación mental o espiritual, someten a sus trabajadores a jornadas increíbles de trabajo y les exigen cuotas que van más allá de lo que se requeriría en un trabajo normal, con mínima remuneración y luego no les alcanza para vivir o sustentar familias, y cuando están en desacuerdo literalmente les someten a extensivos manejos de indoctrinación o adoctrinación, en donde de no aceptarlo su libertad espiritual está en juego.

RP.-¿Realmente se puede decir que todos los integrantes de la iglesia avalan comportamientos como los que describís?

No, solo algunos realmente conocen lo que sucede ahí dentro, los demás son fieles seguidores que son abusados en sus derechos como personas, les mienten y manipulan amen de seguir produciendo lo que se espera. Pocos son los victimarios y muchas las víctimas, sin embargo tarde o temprano las víctimas se convierten en victimarios al ser partícipes de dichas actividades. Luego cuando suben de rango o se les recluta para trabajar definitivamente son un instrumento de algún victimario superior y se comienzan a convertir en un accesorio de dichas acciones hasta que por cuenta propia se convierten en victimarios.

Sin lugar a dudas todos los que entran ahí son gente buena que ingresaron pensando que salvarían al planeta y mejorarían su entorno, altruistas y de nobles capacidades para amar, sin embargo son explotados y no lo saben, les cortan el derecho de ver incluso en internet otras opiniones y si no piensan como el resto automáticamente les etiquetan.

Los pocos que avalan dichos comportamientos creen que lo hacen por el mayor bien para la humanidad, así los han convencido y bajo esa bandera y ceguera moral permiten y hacen todo lo anterior y más. (www.REALPOLITIK.com.ar)

mnql1

Patron Meritorious
Translation of an interview in Spanish with Rafael Gómez, an ex-Sea Org member from Mexico who oversaw the finances of Scientology's organizations in Argentina for five years. This interview was posted on the website of the Argentine news agency Realpolitik on March 3, 2012.

La otra cara de Cienciología: "Solo algunos conocen lo que sucede ahí dentro", dijo un ex directivo

The other side of Scientology: "Only a few know what goes on inside," says a former director

By Luis S. Fernández
REALPOLITIK
March 3, 2012

Scientology is a discipline founded by science fiction writer L. Ron Hubbard and considered a religion by many, including some of the biggest Hollywood stars. In an exclusive interview, REALPOLITIK spoke with Rafael Gómez, who directed part of this organization in Argentina and finally decided he had to leave.

The former Scientologist, who now blogs at www.asesor.xscientology.com, talked about his experience in the exclusive Sea Organization and he explained with abundant criticism why he decided to abandon the church: "There are a few victimizers and many victims, but the victims sooner or later become victimizers by being involved in these activities."

Here is the full interview.

REALPOLITIK – To begin with, tell us a bit about yourself.

My name is Rafael Gómez. I am Mexican and proud of Mexico's green, white and red flag with the image of a valiant eagle devouring a snake. I was born into a Catholic family and I received a Marist education, which taught us to always fight for an ideal and for a just cause. Like all Marist teaching, it gives you the courage to undertake difficult tasks, but for just causes. At the tender age of fifteen, I was already giving remedial classes in mathematics, Spanish and catechism in low-income neighborhoods in my beloved Mexico. I took part in Ciudad Nueva Marista ["New Marist City"] for the education and evangelization of underprivileged children. Other persons and I later founded a movement called other Renovación Marista ["Marist Renewal"] for the same purpose, and several years of my life went by like this.

I began working at the age of sixteen in graphic and industrial design offices and, by the time I left preparatory school, I already had my first company Sistemas Confiables de Cómputo SA de CV ["Reliable Computer Systems Inc."], which imported and marketed the sales line of Intel processors in Mexico, as a wholesale supplier of Intel 486 processors and other components. Being CEO of one's first company at age nineteen is something that changes the thinking of any young person, and I maintained a formal relationship with a very fine woman for nine years.

Today I am 37 and you could describe me as a man who has experienced almost everything in his life, and the greatest joys are to be back with my family and loved ones, to watch my nieces and nephews grow up – I missed seeing them grow for at least ten years – and to find myself again and be alive to talk about it.

You could say that I am someone who grew up twice, first in the field of business in Mexico, and then I was reborn and grew up again after I decided to break away from Scientology.

I am presently continuing to work as a consultant in the field of computer systems. I give seminars and classes as a volunteer at various universities, to groups of psychologists, at special schools for teenagers and to groups for people who leave a sect or cult. I talk about my personal story and everything that goes along with that. Fortunately, various people involved in political, social and religious affairs consult me, or allow me to give my humble opinion about subjects of interest. People contact me from around the world and I give them a few words of encouragement and tell them to continue freeing themselves from cults and sects, and I sometimes help them find lawyers to defend them in unjust cases that stem from sects and cults implicating them in the first place in something illegal or unjust.

REALPOLITIK – According to a rumor, you give directions to Anonymous Argentina and its leader Petete ...

No, I refute this, with all the details about who has an interest in spreading such a rumor, in my main blog http://asesor.xscientology.com/archives/1427.

My blog shows that Gustavo Altieri, president of the Youth for Human Rights foundation – is the one who, on July 9, 2011, called me a mastermind and leader of Anonymous Argentina. Last February 27, 2012, I published a post about where this idea comes from and who originated this "suggestion". Altieri's foundation has ties with Scientology and directly receives advice from Scientology's Office of Special Affairs (Gustavo Libardi and his manager in Mexico). Anonymous Argentina is a group that I do not know, those in it don't reveal their identity, and I don't command its leader, Petete, under any circumstances.

My understanding is that the demonstrations – this is what we call them in my country – have always been peaceful and meant to inform the public. I see them handing out flyers and they practice social activism simply by displaying signs, but I've never seen them do anything illegal. Of course, there is shouting, but so what? If someone enters your home and abuses your daughter, or if someone forces you to stop talking to your mom or your dad ... wouldn't you shout out?

I am very far from Argentina, which I visited more than ten years ago. and I can't just go there and shout on their doorstep, so I post on the Internet. Whether or not anyone makes use of what I post is not something I control, but what I can do is take responsibility by making my comments, which are signed with my name as true and backed by actual facts. It has only been about a year since I started posting.

REALPOLITIK – Tell us how you joined the Church of Scientology.

As I mentioned earlier, at the age of 19, I was the head of Sistemas Confiables de Cómputo SA (SICCOM) and I was doing fine. The company was growing and, at that time, we provided consulting and service to various areas of government, schools, the International Baccalaureate, the Secretariat of Energy, the food industry, and I was offered a series of courses from a company that, in appearance, had no ties with Scientology and belonged to WISE (World Institute of Scientology Enterprises). I had doubts about its benefits and its truthfulness, so I didn't go, but I sent my secretary and gave her two weeks' full pay to attend the daily sessions at that association's facilities. When she returned, her work actually did improve, and that's what made me think I could find something for myself, that would help me personally. The courses I took there were "Learning How to Learn", "Personal Values and Integrity", "Overcoming Ups and Downs in Life" – a whole series of introductory courses in Scientology. I won't deny that I was quite pleased with the courses and I soon wanted more. That's when this "secular" association put me in contact with the Instituto Tecnológico de Dianética AC ["Technological Institute of Dianetics, Civil Association"] – actually the Church of Scientology in Mexico, but it's not recognized as a religion in my country.

They made me take a series of tests, including a personality test and an interrogation, using their "religious" apparatus, during which I had to tell the full truth about whether or not my family agreed with my being there, whether or not I was a reporter looking for a news story, if I had ever been a psychiatrist or a government agent working undercover to obtain information, and so on – all kinds of security questions to verify that I wasn't someone who would publish or disclose their information or who was connected with anyone who is against them. After two days of tests, I was finally accepted. I think the need to be accepted had a determining effect in making me feel I belonged to a group that gave me the feeling that someone understood my life. I also got my girlfriend to do the same, so that we would both be aligned in our beliefs and ways of doing things. The years went by, I took courses and services at higher and higher levels, and I got to participate as a Scientology parishioner in Scientology's secular groups for religious dissemination. I participated as a parishioner in their study campaigns and in their magazine for the parishioners in those so-called "secular" associations whose real goal was to disseminate the religious technology of Scientology's founder in secular fields and to increase Scientology's penetration of social, educational, judicial and political circles in my country. I saw this as a very good thing because, as a fervent admirer of Scientology, it was completely in my interest that Scientology be disseminated, even through secular front groups, to make it easier for people to come to the churches to take religious services, much the same as in the dissemination campaigns of other religious groups.

When I started getting even more involved with Scientology, I began to neglect my business, but it wasn't doing so well, since I wasn't giving it the necessary attention, because I signed a voluntary work contract with the Instituto Tecnológico de Dianética AC for five years at forty hours week.

Working forty hours appeared very easy to do, however the contract I signed said that I would not to sue them over work-related issues, that I waived the wages authorized by my government and would only receive maintenance aid without a retirement and pension plan. I wasn't very worried at that time, because I still had a business and, having been independent from the age of 19, I didn't think twice before signing this contract which obligated me to take no legal action if any work-related issues needed to be resolved. Thus began my career in Scientology on the staff of the Instituto Tecnológico de Dianética AC as Director of Promotion and Marketing for the Spanish-speaking continental organization in Mexico.

I think that the philosophy one studies in there is, as Scientology's founder himself says, drawn from many influences, such as psychology – he talked about his first studies of Freud and the study of the unconscious mind – and various other Eastern philosophies such as Buddhism, Taoism, Confucianism, and so on. It's a synthesis or a syncretism of various currents and philosophies, but explained according to the founder's outlook.

Some things were helpful – this is true – but there were many other things which not only were not helpful, but led me to become distant from my family – of course, I'm the one who allowed this to happen – to close my business and to become a total stranger to my former friends.

So I got into Scientology in Mexico. To make a long story short, I joined through one of Scientology's secular front groups for religious dissemination, as paradoxical as that may sound. Scientology has various satellite groups for religious dissemination that are disguised as secular fronts, and I got into Scientology through one of them.

REALPOLITIK – And what was your progression like?

If by "progression", you mean my development as a human being or development as a person, I can tell you in all honesty that, when you're inside, you aren't able to see from the outside how you're drifting away from your family, how you're changing your way of thinking and molding it to the thinking of the new group. It's not just Scientology, but being on staff or working for Scientology. Being a parishioner is very different from working for them. I can say that my development as a person, the process of finding myself, came to a halt. I stopped receiving services for self-exploration because I wasn't earning more than $10 a week any more, though I sometimes earned as much as $30 a week – when I was used to making about $5,000 a month – sometimes more, sometimes less.

On the site where I post every week, I mention "indoctrination" or, as expressed by Noam Chomsky in the field of sociology, "the use of indoctrination as a means of social control", which is part of the "propaganda model" described by Edward S. Herman and Chomsky. Marketing, advertising, the public relations industry, and public opinion firms are used systematically to promote the interests of business elites. Influential religious and financial personalities have also often used this system to shape public opinion. I can assure you that the common denominator in "indoctrination" is "substituting one idea for another", "one word for another," "one type of language for another", mentally and socially segregating the individual from the people who were formerly considered part of one's in-group, so as to adopt a new group. In my case, the more I studied, the more I got into Scientology. Without realizing it, I was separating myself from my family, friends, work, and acquaintances, until the people in Scientology were my only family.

Many of the people in Scientology have family members working there too, but my case was different. I was the only one in my family who joined, so as a result, I split away from them.

The workdays grew from eight hours a day to ten, from ten hours to twelve, and there were even times I had to work twenty-four hours straight for a single purpose: to meet the production quota that was targeted or demanded by my superior or manager. This caused me many problems, even just to be best man at my brother's wedding ...

I closed down my business, which had already greatly deteriorated, and I dedicated myself to living in a fantasy world, thinking I was saving humanity. Having graduated in the Humanities, I wrongly saw this as my dream come true. Five years soon went by as Director of Promotion and Marketing for the organization or the continental church, and the propaganda we sometimes see to this day is the same that I made. We created websites to attract young people, ads for specific market niches related to spiritual interests, for people who are searching to know more about themselves. Having surveyed and identified the factors they want to change, I spent five years producing the organization's magazines, as well as the promotion and marketing to position Scientology in the minds of people as a key to finding solutions for themselves.

Of course, I learned all this inside Scientology, based on many policies and marketing books whose literary rights had been acquired by the founder of Scientology, about the significant changes in marketing from the 1950s to the 1970s, when marketing concepts changed and marketing became something that is effective and sells.

At the end of those five years, I decided that I had no longer had any connection with my family in a social or psychological sense, that my family was Scientology, and I decided to join Scientology's internal order called the "Sea Organization" or "Sea Org". There, I underwent rigorous training in which the indoctrination makes you someone who lives only for Scientology, who donates your entire life, and again you sign liability release contracts, waivers of legal wages, legal benefits, and pensions, but this time you sign a billion-year contract.

So I left my family and, for the last time, I left my girlfriend. I broke all contact with society, and I joined the group that runs Scientology's organizations, a group based on maritime traditions, with people who are trained and taught to go unnoticed, to ensure that organizations do what is expected of them despite any opposition. The most similar thing would be like joining the army, except that this is a hidden one and the less you know about it, the better. As various internal Sea Organization policies aptly state, "the less you know about them", the more safe and secure Scientology's organizations will be.

The Sea Organization is the real circle of people who control Scientology, the people who tell the organizations in what direction to go, what to say, what to decide, how to present themselves, what to disseminate, what to think, what propaganda to spread. I received training as an "information and data" specialist. Every member is classified as a missionary, and there are courses on how to be a missionary, but it's not like being a Christian missionary, it's like going to certain places, gathering data, achieving specific objectives, and fulfilling a mission with primary and secondary objectives within an allotted time. This is when I witnessed and participated in doing a lot of harm to Scientology's staff and parishioners. I could elaborate on this in a later interview about Argentina, because there is a much to say and I would be very glad to talk about this if I am invited again to collaborate and to comment freely about what I went through and experienced in Argentina and in other countries. But I can assure you that, if I speak today about my experience, it's because I am at peace with God and with people. But it is a civic, moral and personal duty to warn about the harm that I witnessed and experienced, as well as the harm I did while simply obeying orders.

REALPOLITIK – What brought you to Argentina?

After completing my training as a member of the Sea Organization, I was assigned to the finance sector and I was sent to the Center for Communication and Culture.

When I arrived at the civil association in Buenos Aires (the Buenos Aires Scientology Org), I only found children or teenagers playing at working for Scientology. They were following a temporary Executive Director, because they didn't have one, and while I was being placed in my post and we were giving a whole public relations show, we received the order to appoint an Executive Director as the first priority. So research was done about who had been or would have been the most successful Scientology Executive Director in Argentina and that person was found – I won't name the person because I don't have permission and my situation with respect to the church prohibits that person from having any contact with me. While I was studying the problems of the organization located at 2162 Bartolomé Mitre Street, at the corner of Junín, I was also introduced to Ofelia Benijes, who was the founder's representative for the association and about whom there were rumors. The rumors came from Guillermo Abal and Douglas Durich, who were in charge of ethics inside the association. When I got to know, or at least to interview the public figure I can't name who was quite well known in these circles, I observed the opposite of what I was used to seeing in this organization. I met a tall, blond woman whose demeanor was suitable and proper for reinstatement as Executive Director in Buenos Aires. Her logic and reasoning were correct, and the surprising thing was that, unlike many people who weren't there any more, she never made any bad comments about the founder or about the religious technology. What was intriguing about her was her motives for not continuing.

In my training and in the training of every member of the Sea Organization, we are taught to distinguish emotional states in different contexts and situations, so that by manipulating emotions and words, we might get people to concede things that they ordinarily would not. Or by manipulating an emotional state, we might get a person to voluntarily decide to do something. As a result, everything would be "of the person's own volition". Though this is not far from reality, but unfortunately, this is called emotional manipulation, where one's emotional intelligence is bent for another person's purposes. This is one of the tools that every member of the Sea Organization, the organization behind Scientology, is taught to use. Of course, it's not presented to you in these terms, but this is the result.

The woman said that she would not come on post as Executive Director until the issue surrounding Ofelia Benijes was settled, but that if I were to settle it, she would take the post immediately. Ofelia Benijes is the mother of a member of the Sea Organization. As a good, trained Sea Org, you don't just listen, you always look further. So while investigating Ofelia, I came across her confessions in the association's Ethics Department, and she herself recounts how she sexually fondled a teenage girl from the Scientology Mission in Santa Fe on at least one or two occasions. Such behavior is called "ephebophilia" and the teenage girl reported it, but the matter was never brought to the attention of the judicial authorities. Ofelia Benijes was placing the organization at risk and I made the decision to inform two Sea Organization members who were on post with me at that time, and we decided to expel her.

So I went up to Ofelia Benijes and said, "You know why I'm here. You know that you put the entire organization at risk and that I have the authority to remove you if necessary. Write your final message to your manager in Mexico and then go away." Ofelia obeyed – no staff member in any organization can challenge an order from a member of the Sea Org – so I accompanied her to the door and I placed the Executive Director in office. I think the most appropriate thing to do would have been to report her to the police, but I still believed in Scientology's internal justice, so for that reason, I didn't do it. I've made this public and I've reported the matter, but the victim in all this, by not filing a complaint, is making it impossible for the police to take action. The evidence is in folders inside the association and Gustavo Libardi, Guillermo Abal, Douglas Durich, and Adrian Marín have knowledge of this and all of them, except for Libardi, were there at that time. Libardi came later, as head of Legal Affairs. The woman who preceded him must have informed him, or he himself must have become aware of the situation when he took the post of Director of Special Affairs.

There was an endless string of stories out of the organization in Argentina; I could perhaps talk about them in future interviews, since this overview of my life is already getting long. But since this is for a magazine about the political context in Argentina, I believe it's important to make this known, and also in light of the public statements made by Anonymous Argentina. Their allegations are not incorrect, on the contrary. Every person who works there, as I did, has been playing a part in covering up a crime of this magnitude, and though it didn't happen when I was there – I found out about it as a past event – no one has ever taken appropriate action. Today I see Ofelia Benijes proudly flaunting banners of moral purity as she comes and goes to the organization and gets involved in the education of minors, and that's why I revealed this in my personal blog, to make the truth known and so that something can be done about it.

REALPOLITIK – What kind of things did you do as director of finance in Argentina?

It's simple, when I was posted in Argentina, one of the orders I faithfully obeyed was to oversee the two other Sea Organization members who arrived with me. In those days, Finance, as an executive branch of Scientology's International Management, saw to it that the organizations were solvent and that off-base Sea Organization members had ... the way they put it to me was, "Make sure they have shelter, food and support." And since the internal policies at the time ruled that I had authority over finances and that my authority had to be obeyed, whenever I set aside money for Sea Org living expenses, shelter, and food, this meant a decrease in the pay of the other staff members, because they don't have a fixed pay. Instead, they are assigned points that are equivalent to monetary allotments after the financial officer decides what part of gross income will be allocated to pay.

This sounds cruel and I know that it's an act of ruthlessness, but although today I regret the financially precarious state in which I placed Scientology staff members in Argentina, it was customary and I was following direct orders about this. The Sea Org has a very strict code of conduct and members are required to watch over each other, so everyone had to "adjust to the code", but Scientology staff members were being starved to death in Argentina. At the same time, I was pressuring the Executive Director to produce more money for the payment of debts, rents, water, electricity, and there was a huge debt to settle with the landlord, which was a law firm.

Regarding these and other things that happened in Argentina, I would be very glad to discuss them in another interview and dispel any doubts about these matters.

I was a member of this group, the "Sea Org", for five years. I traveled around and I was managing the finances and marketing of various organizations in Mexico too. I saw my life completely transformed into something that was not what I originally intended. When I found myself walking down the street without a single penny in my pocket, not eating for months, with nowhere to sleep, and still taking and carrying out orders in spite of any other reason, having turned into something that I never imagined I could be, doing things I never thought I would do, I had had enough and decided to get out. Of course, you can't just walk out the door; you leave with a great deal of trouble and humiliation. You come out stigmatized and branded as though you were Osama bin Laden or something worse.

For Scientology, I'm presently blacklisted everywhere in the world for various reasons, rightly or wrongly, but I don't want to go back there, and my desire is to say what happened as well as to prevent more people from falling into similar situations.

REALPOLITIK – What accusations would you level against Scientology as an institution?

I'll start with the violations of worker rights. They don't provide fixed salaries; instead, the salaries are based on points that are converted into money on the basis of internal production targets. Such practices only existed back in the days of slavery to company stores in my country. However, this is accepted in Scientology. They don't give statements of wages, and that's because what they're doing isn't permitted by law.

They don't provide the basic medical services required by law. They make people sign a work contract with a non-litigation clause for any work-related, medical, or personal matter. They make staff waive their salary and overtime pay, when many work up to twelve hours a day. They make staff members waive an old-age pension or severance pay (for churches like the one in Ayacucho).

They make Sea Org members sign up with the same conditions, plus a billion-year contract. I'm not kidding; I signed mine. Employing minors and treating them as adults, in organizations like the one in Ayacucho, is done more moderately, but it still remains illegal, even with the consent of their parents. The working conditions are as enforceable as they are for adults, and for the Sea Organization, minors work as much as any adult all day, every day of their life.

When staff members take a training course, they have to sign a bill which says that, if they break their work contract, they will pay the full price of the course, even though the purpose of the course is to enable them to perform their duties for Scientology.

In the case of the Sea Organization, members are told that services are free for them and are earned as part of their pay, even though the latest UN decrees classify paying your employees with the same product they make as a form of modern slavery.

Sea Organization members in foreign countries don't have work permits, but they work from twelve to twenty-four hours straight in some cases. In the Sea Organization, members can get married, but they can't have a family, in the sense that they are either psychologically pressured to have an abortion or they are expelled from the Sea Org without any compensation for unfair dismissal.

They use secular front groups for religious dissemination. These groups are part of a front for religious dissemination, and they do it covertly to gain political and social acceptance and penetration.

Members of the Sea Organization work at least twelve hours a day, and a shift can even last twenty-four or forty-eight hours, depending on what is required of them, without monetary compensation.

There is an internal policy that obliges a person to disconnect from a family member who has a disagreement and can't be convinced of the opposite. This breaks up entire families, and all because someone was critical and didn't agree with the way they exploit a family member who works for Scientology.

The purchase of buildings, like the historic building they recently bought in Argentina, is not prescribed by the founder's internal policies. They've taken advantage of this to make their parishioners go into debt and take out more loans to buy that building and others.

Scientology illegally exercises the practice of the field of mental health. Its introspection processes owe their origins to the first Freudian studies, so even though they've been refined into techniques that belong to Scientology, they are based on psychology. Sessions with patients are disguised as services of a church, but this is an intrusion into mental health. When a person looks into his or her own mind and describes what he or she sees, this is clearly a mental health practice, and this should not be considered separate from the field of mental health.

They illegitimately take people off medications that people need to maintain their health, even though Scientology's internal policies don't authorize this. And the worst thing, in my opinion, is the modern slavery. Through mental or spiritual manipulation, they force their workers to work unbelievable hours and they demand quotas far in excess of what is required in a normal job – with minimal pay – and then the workers can't make a living or support families. And when someone disagrees with something, they are literally subjected to extensive indoctrination, and refusal to accept it means risking one's spiritual freedom.

REALPOLITIK – Can it really be said that all members of the church endorse the kind of behavior you describe?

No, only a few really know what goes on inside. The others are loyal followers whose human rights are abused. They are lied to and manipulated to make them continue to produce what they are expected to produce. There are a few victimizers and many victims, but the victims sooner or later become victimizers by being involved in these activities. When they later go up in rank or are recruited to work, they are definitely used as instruments by a higher ranking victimizer, and they start becoming accessories to these acts until they themselves turn into victimizers.

Without any doubt, all the people who enter Scientology are good folks who joined thinking they would save the planet and make conditions better, altruistic persons with noble capacities for love, but they are exploited and don't know it. They are stripped of their right to view other opinions, even on the Internet, and if they don't think like the rest, they are automatically stigmatized.

The few who support such behaviors believe they are doing it for the greater good of humanity. They have been convinced of this, and their belief and moral blindness allows them to do all the things I mentioned and more.